Sminkaddicted...



Jag är helt galen i nytt smink och köper gärna Make Up Stores
produkter då de ofta är prisvärda och man får bra hjälp.
Trots detta känner jag ibland att jag ofta fastnar i sminkrutiner och
ser likadan ut varje dag.
I födelsedagspresent fick jag en sminkkurs på MUS där man får bra
hjälp och produkter till det värde kursen kostar.

Så, idag har jag tillbringat min eftermiddag på Åhlens City för att
få lite nya idéer och tips.

Jag valde en sotig vardagsmake då jag ofta kan känna att jag
blir lite FÖR sminkad till vardags samtidigt som jag gärna vill
synas lite.

Då jag har lite grågröna ögon valde vi en sminkning i lila som
får min ögonfärg att framträda.

Det hela är lite svårt att sammanfatta men kort sagt:
- jag ska INTE välja rosa rouge (har en ganska röd hudton
så det blir lite färgkrock där kan man säga)
- var lättare på handen när man lägger på maken
- sudda, sudda, sudda... med bra verktyg kan man
få riktigt fina "dimmiga" resultat
- jag ska inte vara rädd för att lägga lite mörkare skugga
över hela ögonlocket istället för bara i globlinjen

Ja, och sedan var det säkert tusen andra bra saker som
sades men just nu e min hjärna lite mosig...

Jag kom i vart fall därifrån med en ögonbrynsfärg + pensel,
en ögonpenna (en något mjukare som går att sudda), ett
rouge som INTE är rosa och en vardagsparfym som luktar
lite vanilj...

Här kommer lite bilder, dessvärre ingen riktigt bra på
slutresultatet men ändå... håll till godo!




Här lägger vi skuggor i olika lager och suddar ut alla linjer...



Då jag har ganska små läppar (har ni hört det förr?) så började vi med
att lägga en täckande concealer runt läpparna för att kunna rita "nya"
konturer med en penna...




Här ser man i vart fall lite bättre hur vi lagt en mörkare skugga över
hela ögonlocket och färgskalan syns ju tydligt på sminkösens hand...


Anyway, jag har haft en lyxig eftermiddag och dessutom fått tillbringa
den med min allra finaste vän N som dagen till ära fick vara fotograf.
Tack att du finns och förgyller mitt liv SÅÅÅ mycket!

Ha nu en skön söndag....








Kommentarer
Postat av: Ninni

Snygging där!!! Kan intyga att slutresultatet blev urfint!! Nu stänger jag författarstugan för dagen... och önskar dig go'natt! Puss till dig, min kära!

2010-01-24 @ 22:57:57
Postat av: A.K

Ninni: Seriöst... när du skrev det inlägget hade jag legat i sängen en bra stund. Du är ambitiös min kära författare... och fin.

2010-01-25 @ 07:57:55
URL: http://lifestone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0