När blev det såhär...?



Alltså... när blev det så att butiksanställda
helt plötsligt inte behövde vara serviceminded?
Jag har ju själv arbetat i butik under större delen
av mitt arbetsliv och jag måste säga att det verkar
som att mentaliteten har ändrats betydligt.

I förrgår fanns det en svart Acnejacka i outletbutiken
i Kungsbacka som jag var spekulant på. Nä, då
kunde de inte hålla den åt mig så att jag hann åka
de 2,5 milen för att prova den. Naturligtvis var den
såld när jag väl hade möjlighet att åka. Igår hade de
fått in en blå igen... så jag bad maken komma hem
tidigare från jobbet så jag kunde slänga mig iväg
i bilen för att prova den blå. Sagt och gjort...

Döm om min förvåning när jag väl kom dit och det
visar sig att jackan har en låååång reva i tyget mitt
fram! Men hallå eller?! De visste mycket väl att jag
inte bodde nästgårds och att jag är ganska noga och
kräsen (har handlat en del där sedan tidigare) och
ÄNDÅ kunde de inte bemödat sig med att säga det till
mig i telefon INNAN jag åkte. Kanske trodde de att
jag skulle ha tillfälligt synbortfall och inte märka den
LILLA revan?!
Nä, skärpning!

Så, nu sitter jag här utan jacka och tillråga på allt så
snöar det ute igen. Skit oxå!



Jag är SÅHÄÄÄÄR glad över hela den här jacksnurren!




Kommentarer
Postat av: Annie - Privatdetektiv

Men vad uselt...! :(

Och jag håller med, ofta är butikspersonalen så uppfyllda med sig själva och sina kollegor att jag som kund ibland känner att jag får be om ursäkt för att jag stör. Det var bättre förr när jag jobbade i butik!! (gammal jag börjar bli hahahaha :D)

2010-01-21 @ 14:50:16
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: A.K

Annie: Ja, det är liksom att "ju finare butik - ju snobbigare personal" för de behöver inte bry sig liksom... folk köper ju deras grejor ändå.

2010-01-21 @ 17:42:11
URL: http://lifestone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0