Torsdag = städdag



Jag lider av en konstig sjukdom... jag MÅSTE städa
på torsdagar. Jag älskar nämligen känslan av att
vakna på fredagen till doften av nystädat och det
enda som kvarstår är att ge sig ut för att köpa färska
blommor som kan förgylla helgen.
Nu kommer vi dock till ett dilemma i det hela... jag
orkar inte alltid. Hur gör man då? När hjärnan säger
"måste städa" och kroppen säger "orkar inte". Dessutom
är jag ju hemma med båda barnen på torsdagar och inte
för att lilla F lider av att städa, han älskar det, men det
finns ju roligare saker man kan göra med sina barn.

Så, nu har jag kommit till en slutsats. Jag städar halva
huset på förmiddagen och halva på eftermiddagen. Delar
upp bördan lite. Är det att fuska?
Ja, jag vet... jag är lite knäpp. Botemedel någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0