Einstein... jag?!



När man har förmånen att vara hemma 2 dagar i
veckan med en 3.5-åring får man bekänna färg...
Idag har jag fått svara på frågor så som...

- Vart tar sniglarna vägen på vintern?
- Är bajs verkligen gammal mat som legat i magen?
- Hur gör man papper?

Ja, ni hör ju själva... Jag skulle för sjutton behöva gå om
skolan igen så jag kan lägga på minnet allt det där värdelösa
vetandet som lärarna vill att man skulle komma ihåg.
Säger bara en sak... när det kommer till matteläxor... då får
maken ta över...


Kommentarer
Postat av: Stockholmskan

jag tycker stora F kan sätta lilla F framför datorn och lära honom söka reda på svaren på alla sina intelligenta frågor...det lär ju inte dröja innan lilla frågvisa F kan läsa... Smart kid! Trist med baciller förresten...

2009-10-29 @ 20:29:06
Postat av: A.K

Stockholmskan: stora F har redan introducerat detta med dator i Lilla Fs liv. Han spelar dataspel, färglägger hus, spelar teckenspråksmemory och lägger legoräls. Tråkiga mamma är dock den som säger ifrån hur mycket och länge man får sitta vid datorn... Baciller suger!

2009-10-30 @ 13:07:48
URL: http://lifestone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0