Finally friday!



Äntligen fredag! Bästa dagen på veckan...
Ännu en stökig natt med en snorig liten tjej.
Hoppas det vänder snart. Själv e jag lite öm
i armen och axeln... turlig nog på samma sida.
Snart e det dagislämning och sedan en kopp
kaffe hos vännen K. Har lite migrän idag så
synen e lite fläpp. Så... om det blir många
stavfel vet ni ju vad det beror på...


Här kommer dagens fråga... och kom igen nu
SVARA!!!

Uppskattning vill ju alla ha... men hur?
Med ord, handling, blommor och blader,
pussar, kramar eller en present mitt i
vardagen...?
Hur vill du få uppskattning?


Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Att få ett vänligt ord slår det allt.

tex; kära kusin, vilken fin tröja du har på dig i dag.

Blommor och paket i alla ära men känns oftast inte så spontant och uppriktigt.

Kramar och pussar är ju också mysigt men dessa tar man oftast förgivet.

2009-11-28 @ 11:42:56
Postat av: Stockholmskan

Jag tror på uppskattning i små ärliga portioner. Överdådig uppskattning smakar illa och blir svår att ta till sig. För min egen del räcker några väl valda ord, eller en varm blick och ett kort "tack".

2009-11-28 @ 15:32:29
Postat av: A.K

Kusinvitamin: ja, ord väger tungt men det är klart... en Gucciväska är ju inte helt fel det heller;-) Nästa gång vi cs ska jag dock tänka på det där med tröjan och så...

2009-11-28 @ 20:18:05
URL: http://lifestone.blogg.se/
Postat av: A.K

Stockholmskan: Hm... svårt det där. Ord kan ju sägas på ett sätt...i all välmening men ändå tas emot helt tvärtom. Det ligger i åhörarens öron om det uppskattas eller ej. Själv vill jag nog ha en kombination... ord, handling, presenter och pussar. Det e gött!!!

2009-11-28 @ 20:20:58
URL: http://lifestone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0