Jag är en överlevare



...eller det känns så i vart fall efter en heldag på
Borås djurpark. Har gått och småfrusit hela dagen,
kollat på babianer, lejonbebisar och djur vars namn
jag inte ens kan uttala. Ätit medhavd lunch och druckit
termoskaffe. Pussat på lilla F och suttit i en påfågelbajs.
Ja, kort sagt en rätt okej dag men... hemma e bäst.
Lilla V har nu badat, lilla F plaskar på för fullt och snart
infinner sig lugnet då båda barnen sover och man själv faller
ihop i en hög i soffan... så skönt!

Nå, vad säger ni... är inte likheten slående?

      

Den här apan, ja alltså den som sitter i gräset,  (gorilla, babian, trattmonkey eller vad
den här rasen nu heter) har gått omkring med en gammal säckväv på sig i flera år.
Just nu känns det som om jag oxå skulle kunna tänka mig att dra något liknande
över mig och äta lite bananer. Hej Hopp!

Kommentarer
Postat av: Lena

jag tycker inte att det finns nån likhet!!

2009-08-27 @ 20:56:13
Postat av: A.K

Lena: titta närmre... vi har båda svart skinn och sug efter bananer i blick...

2009-08-27 @ 21:23:26
URL: http://lifestone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0