En kvinnas doft






Jag längtar sååå efter att kunna börja använda lite parfym igen.
Små barn är känsliga mot dofter och när lilla F var liten började jag
använda parfym ganska tidigt efter hans ankomst. Med facit i hand skulle
jag ha väntat lite. Jag själv är astmatiker och allergiker och det verkar
inte bättre än att lilla F har fått en del av det han med.

Så, nu när jag ammar lilla V har jag valt att undvika starka dofter och parfymer
i hopp om att hon inte ska utveckla astma. Hoppas, hoppas, hoppas...

Trots detta medvetna val kan jag inte låta bli att snegla lite på parfymhyllan
varje dag och tänka: man kanske skulle ta ett litet sprut ändå...

Att gå utan parfym är som att vara lite naken på nå´t sätt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0