Möte med döden



Maken är borta ikväll så jag har fått agera både
mamma & pappa under läggningsritualen. Det gick ändå
rätt ok. Är inte van vid att lägga båda barnen så jag måste
öva lite på det tror jag. Det kräver sin planering då de båda
har samma läggningstid.

Sagt & gjort... lägger barnen, röjer som en tetting i garderoben,
duschar och går ned i köket för lite kvällsmackis... då händer
det som inte får hända när jag är ensam hemma.
JAG MÖTER DÖDEN I FORM AV EN GIGANTISK SPINDEL.
En såndär luden, stor med tjocka ben. En såndär som man kan
tänka sig har legat på tillväxt i en fuktig jordkällare ett decenium.
I MITT KÖK och ingen man hemma att ta död på kräket.
Crap! Hyperventilerar en stund och tar sedan makens träsko
som mordvapen. När jag väl ha ihjäl den så rinner det ut grönsvart
sörja ur den... Amen seriöst, ni hör ju själva...
Så, nu sitter jag med benen uppdragna i soffan. Jag tänker INTE
sätta ned fötterna på govlet förrän maken är hemma och kan
skydda mig. Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0