I-landsproblem



Jag har ett litet I-landsproblem... det heter
make-up. Har en slags hatkärlek till allt vad
smink heter. Många av er skulle nog bli förvånade
när ni såg mina sminklådor, där ryms det mesta.
(Och då är det ändå bara en bråkdel av hur min
fina vän N:s lådor ser ut)
Jag älskar att köpa smink och framförallt läppglans.
Just därför kan det kännas konstigt när jag tänker på
att jag typ nästan aldrig har det på mig.
Som idag t ex... lördag, vi ska mest skrota hemma och
röja lite på utsidan och insidan av huset samt en soft
hemmakväll. Hm... ska man sminka sig då? Det är ju
egentligen helt onödigt... Men, man känner sig ju lite
piggare med smink och vem vet... man kanske träffar
nå´n man känner eller blir bortbjuden på nå´t kul.
Då ångrar man sig att man inte fixade till sig lite.
Ja, jag vet... inget svårt världsproblem men ändå...
Hur gör ni? Sminkar ni er trots att ni bara ska
skrota runt hemma?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0