Julstämning...



eller nej, kanske inte...
Trots en stökig natt med en liten kille som kissat
i sängen 2 ggr och en liten tjej som varit vaken och
döförkyld valde jag ändå att dra en repa till stan
efter dagislämnet. Kan ju inte gå här hemma och
mögla varje dag.
Såg fram emot en skön stund med gott kaffe och
kanske lite julstämning på kuppen. Men... ack så
jag bedrog mig.
Regnet öste ned från alla håll, julglittret fanns där
men kändes faktiskt inte så förföriskt. Kaffet var dock
gott och NKs julskyltning en av de bättre. Inget
shoppades och ja, sedan var det dags att hämta på
dagis igen.
Så, nu myser vi inne istället. Kort sagt... det är skönt
att byta miljö ibland och jag är ofta i stort behov av
lite stadspuls men... en regnig dag som denna kunde
det ha kvittat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0