Egen tid...



Känner så himla starkt att jag saknar något
kreativt att göra... något bara för mig. Tror
att jag skulle bli en gladare mamma och fru om
jag hade något inbokat varje vecka, något kul
och kreativt. Saknar sången såklart men just nu
är det lite svårtlöst. Får se om det passar bättre
i början på nästa år...

Saknar att ha vuxna att prata med på dagarna
som inte har med bajsblöjor och 3-årstrots att
göra.
Saknar lite puls, liv och rörelse som inte innebär
barnskrik och spring.
Saknar att inte ha något/någon att göra mig fin
och klä upp mig lite extra för.
Saknar att inte ha användning för alla mina väskor.
Saknar tjejmys.

Och samtidigt... jag ska INTE klaga. Jag är hemma
med en riktig solstråle och 3 dagar i veckan kan jag
oftast göra vad jag vill ett par timmar. Men ändå...
längta kan man ju.

Uttrycket "happy wife, happy life" är nog det bästa
jag hittar för att ge ord på känslan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0