50/50



Halva familjen har nu fått sitt vaccin. Skönt.
Lilla F var tapper som tusan.
Själv knallade jag iväg till vårdcentralen för
att få min dos men... nä, vaccinet var slut och inte
kunde de säga när de får in ngt nytt. Det är inte utan
att man undrar lite...hur tänker de? Varför kan man
inte fixa fram mer vaccin om det nu e så himla viktigt
att alla vaccinerar sig? Det hela kunde ju varit klappat
och klart för flera veckor sedan.

Samtidigt måste jag säga att fy för att vara vårdpersonal
just nu. Inte nog med att de är underbemannade och har
ett tufft jobb i vanliga fall. Nä, nu ska de dessutom hinna
med att vaccinera, svara på 1000 frågor och blidka alla
sura människor UTÖVER sina vanliga vårdsysslor.
All heder åt er!

Snart hoppas jag att Lilla V lägger ihop sina blå så jag
kan dö i soffan... för det är typ det enda jag orkar med
ikväll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0