Får se om han nappar...




bild lånad fr babyshop.se



... på förslaget...
På onsdag ska lilla F till tandläkaren för första gången. Han
är ju en förnuftig liten kille och har redan frågat om de kommer
ha munskydd på sig eftersom han är rädd för alla som har
det. (Självklart har jag redan legat steget före
och pratat med tandsköterskorna om att de kan skippa skydd för
munnen när vi kommer...)

Ikväll frågade jag om han kan tänka sig att lämna sina nappar
(som han för övrigt håller VÄLDIGT kära) till tandläkaren.
Jodå, det kan han nog.
 "Vi kan ju slå in dem i ett grönt paket med orange snören
och klistermärken på" sa han. Visst svarar jag ivrigt.
Kom med förslaget att vi kan prova redan ivkäll
att sova utan napp. Jodå, det gick han med på... men... så kom
tröttheten över honom och nappen...ja, den gick han och hämtade
själv, i skåpet, över diskbänken, på tredje hyllan ovanifrån (vill man
så kan man). Så, nu återstår det att se om det blir något grönt
paket inslaget här de närmsta dagarna.

Annat är det med lilla V. Henne skulle jag mer än gärna ge nappen
men hon totalvägrar då hon verkar ha fötts med girafftunga som hänger
ut hela tiden. Inte får det plats någon konstig sak att suga på då inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0